Cara Semak & Mohon Bantuan Percuma 40GB Internet untuk Golongan B40 & Penerima BSH,BPN,BPR



Program 40GB YES Kasi Up B40 (“ Program ”) adalah program terhad yang dilancarkan oleh YTL Communications Sdn Bhd (“ YTLC ”), bagi membantu pelajar-pelajar yang memerlukan internet untuk belejar online dan sebagainya.Ini sedikit sebanyak dapat membantu golongan B40 meringankan beban mereka.

SYARAT KELAYAKAN 40GB YES KASI UP B40

  1. Program ini terbuka untuk semua rakyat Malaysia yang berada dalam kumpulan B40 dan terdaftar untuk menerima bantuan kewangan dari Kerajaan Malaysia di bawah
    =Bantuan Sara Hidup (BSH) atau
    =Bantuan Prihatin Negara (BPN) atau
    =Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) Dan
    yang belum mendaftar dengan Perkhidmatan YES


TARIKH LAYAK MOHON 40GB YES KASI UP B40
  1. Program 40GB YES Kasi Up B40 ini boleh dimohon bermula pada 26 Mac 2021 , 12:00 pagi dan berterusan sehingga 30 April 2021 , 11:59 malam, anda haruslah mohon sebelum tarikh tutup permohonan.

CARA MOHON 
40GB YES KASI UP B40

Berikut adalah cara Permohonan YES Kasi Up B40 Free 40GB :-
  1. Anda boleh mohon di aplikasi MyYes
  2. Anda juga boleh mohon di lawam web rami YES, Mohon 40GB YES KASI UP B40
Setelah menerima permohonan, YTLC akan mengesahkan apakah kriteria kelayakan dalam Klausa 2 telah dipenuhi dan setelah itu pemberitahuan e-mel akan dihantar untuk memberitahu pemohon jika permohonannya berjaya atau sebaliknya. Sekiranya permohonan berjaya, YES Kasi Up B40 Free 40GB akan dihantar ke Pelanggan yang Layak ke alamat yang disediakan dalam borang permohonan.




TELEFON PINTAR YANG MAMPU GUNA SIM CARD YES
  1. Sim Card YES hanya mampu digunakan di telefon pintar yang tertentu sahaja, oleh itu anda haruslah menyemak telebih dahulu disini.

SOALAN SERING DITANYAKAN & FAQ 

Apa yang akan diterima ?

YES Kasi Up B40 Free 40GB terdiri daripada Kad SIM yang dimuatkan dengan yang berikut: -
  1. Nombor Mudah Alih
  2. 40GB 4G LTE Data (40GB Internet Data) dan mempunyai tempoh sah akaun enam puluh (60) hari bermula dari pengaktifan SIM Card ("Tempoh Kesahan Akaun)

Berapa perlu dibayar?
  1. Tidak akan ada bayaran untuk YES Kasi Up B40 Percuma 40GB selama anda mohon dalam Tempoh Program.

Sudah ada akaun perkhidmatan YES boleh mohon ?
  1. Setiap Pelanggan yang Layak berhak mendaftar untuk satu (1) YA Kasi Up B40 Percuma 40GB hanya dengan syarat bahawa Pelanggan yang Layak tidak memiliki, secara agregat, lebih dari lima (5) akaun perkhidmatan prabayar dengan YES.

Apa yang harus dilakukan setelah menerima Kad SIM tersebut ?
  1. Setelah menerima Kad SIM, Pelanggan yang Layak diminta untuk melakukan satu kali pengaktifan Kad SIM dalam jangka masa enam (6) bulan dari tarikh penghantaran Kad SIM ke Pelanggan yang Layak, jika gagal Kad SIM tidak dapat diaktifkan lagi dan Kad SIM pengganti tidak akan diberikan.

MAKLUMAT LANJUT

sebarang pertanyaan ataupun maklumat lanjut boleh layari https://www.yes.my/kasiupB40/ ataupun ke cawangan YES yang berdekatan.


Post a Comment

0 Comments