Pengeluaran Khas Kwsp : Status Permohonan Diterima Bermakna LULUS Pengeluaran

Malam Semalam selepas sahaja kwsp tidak dapat diakses atas sebab diselenggara ramai yang membuat spekulasi mlm tersebut boleh membuat semakan awal, ternyata malam tersebut pada 8 April jam 11 malam kini ahli sudah boleh menyemak status pengeluaran khas kwsp yang dimohon oleh ahli.



Ahli Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) boleh menyemak status permohonan pengeluaran khas maksimum sehingga RM10,000. Pencarum tidak perlu semak di i-Akaun, mengunjungi kiosk atau cawangan untuk menyemak, kata KWSP dalam satu artikel hari ini.


Tetapi,masih ramai yang kurang faham mengenai status kwsp yang menyatakan "Permohonan Anda DIterima", dan apa perlu anda buat sekiranya anda LULUS dan apa perlu anda lakukan sekiranya permohonan anda GAGAL ? HariHariKerja akan berkongsi kepada anda.


Hebahkan artikel ini buat saudara-mara.

Bagi mereka yang sudah menyemak status permohona dan status terpapar seperti gambar diatas "Permohonan Anda Telah Diterima", ini bermakna permohonan pengeluaran khas kwsp anda LULUS dan akan menerima pembayaran pada 20 April 2022.

Baca Juga : e-Pemula Bantuan Sebanyak Rm150 Buat Rakyat Malaysia

Amaun yang akan anda terima adalah amaun yang anda mohon sekiranya anda mohon hanya ingin membuat pengeluaran sebanyak Rm1,000 pada 20 April nanti anda akan menerima Rm1,000, maksimum pengeluaran sebanyak Rm10,000.


Cara membuat semakan, boleh dibuat mulai 9 April 2022

  1. Layari portal https://pengeluarankhas.kwsp.gov.my/
  2. Tekan 'Teruskan'
  3. Klik pada ' Semak Status Permohonan '
  4. Isi Maklumat anda seperti yang tertera
  5. Isi Nombor MyKad/MyPR ataupun Pasport/MyKAS
  6. Isi Nombor Telefon Anda
  7. Klik pada ' Saya Bukan Robot '
  8. Selepas itu tekan 'Semak Status'
  9. Sekiranya status anda "Permohonan Anda Telah Diterima" tahniah anda layak menerima pengeluarakan khas kwsp
  10. Sekira permohonan anda tiada rekod ataupun gagal ini bermakna pengeluaran anda tidak dapat diteruskan.
  11. Bagi permohonan rayuan belum ada info terkini pastikan anda ikuti group telegram https://t.me/semakaninfo untuk info kelak.

Share artikel ini buat rakan dan saudara-mara anda !


Post a Comment

0 Comments